6.8.2014

Kesäreissu

Aurinkoista päivää taas :))

Oltiin viime viikonloppu vanhempieni mökillä, syötiin, juotiin, uitiin.. kaikkea kivaa. Sitten mun äiti lähti meille pikku lomalle, kun ei hän juur oo käyny missään kesällä muuta kuin ollu mökillä vaan. Sitten saatiinkin idea et lähdetään tallinnaa päiväks, joten eilen oltii sit siellä. Oli ihan hauskaa kierrellä vanhassa kaupungissa, käydä jo tutuks tulleessa ravintolassa (Olde Hansa) syömässä ja juomassa maailman parasta olutta, kaneliolutta. Oli pikkasen liian kuuma päivä, mut en valita, kyllä sitä silti hyvin jaksoi :) Pikkumiehen ensimmäinen ulkomaanmatka, hän nautti ja jakso olla tosi hienosti reissussa mukana..
Me saatiin miehen kanssa pieni riitakin siellä aikaseks... Aloin jo väsymään siihen ku hän jankkas koko ajan ja aivan älyttömiä asioita.. (tätä jankkausta, kun samat älyttömät asiat pitää sanoa moneen moneen kertaan..), sitten hän ja mun äiti keskittyi lähinnä siellä juomiseen ja olivatki aika hyvissä jo kun saavuttii tallinnaan.. mä sitten hoidin poikaa, syötin, juotin, vaihdoin vaatteita ja vaippaa millon missäkin pikkasessa vessassa... siellä kuumuudessa :/
Oltiin syömässä ja en edes muista mistä se lähti, mutta sanoin miehelle että en yhtään ihmettele miksi hänen ex-vaimonsa halusi erota ja toi avioeropaperit hänelle... Todella harvoin mies mulle mistään suuttuu mutta siitähän se sitte lähti... Sano mulle, ettei ihmettele miksi mun exäni tahtoi erota musta ja voisin hänelleki tuoda paperit niin pääsis minusta eroon.... (me ei kyllä naimisissa olla). Sanoi vielä että saisi exänsä milloin vain takaisin jos haluaisi. Okei olihan tuo rumasti sanottu mutta niin se oli multakin rumasti sanottu...
Sitten pidettiinki mykkäkoulua siinä jonkun aikaa ja mies vaan mulkoili mua pahasti välillä.. Mun äidin kanssa tuli puhetta lapsista ja mies vaan siihen tokaisi että saa nyt nähdä kenen kanssa tuo tekee toisen lapsen, mulle tämä yksikin riittää...

Taisi olla vähän arka asia tuo mstä ensiksi hänelle sanoin.. Mieshän on ollut naimisissa aiemmin, se liitto kesti noin puolisen vuotta. Hänen ex-vaimonsa oli narsisti ja muutenkin nainen jolle ei riittänyt mikään, miehen kertoman mukaan hänen kanssaan oli todella vaikeaa ja ero oli oikeastaan helpotus, vaikka olikin tämän naisen päätös.. Olen vähän sitä mieltä että heidän ero on vieläkin jollakin tavalla käsittelemättä mieheltä. Onhan se suuri asia kun saa puoliksi täytetyt avioero paperit yhtäkkiä eteensä, vaikka on mennyt puoli vuotta takaperin naimisiin, sitten pitää jakaa kaikki yhteiset tavarat ja myydä yhteinen asunto..
Tiedän monta eroa läpi käyneenä, ettei ne koskaan ole helppoja. Mutta jokaisesta erosta oppii jotain. Enkä ole mitään suhdetta itse katunut, oli se sitten lyhyt tai pitkä. Ja ainahan se ihminen on joskus ollut hyvinkin tärkeä ja rakas, joten ei se erokaan ikinä ole helppo asia.

Tänään äitini lähtee takaisin kotiinsa. Mies lähtee kaverinsa kanssa vanhempiensa mökille käymään huomenna, saadaan pojan kanssa laatuaikaa kahdestaan :) Lauantaina onkin kaverini tuparit, johon mennään miehen kanssa.. Saa nähdä ollaanko loppuillasta sovussa ;)
Oikeasti me todella harvoin kunnolla riidellään ja kyllä se oon minä joka sen aina aloittaa ja usein jatkanki sitä riitelyä turhan pitkälle.. Mutta jokainen (pienikin) riita jää aina mun mieleen pitkäksi aikaa, enkä välttämättä unohda niitä ikinä. Mies unohtaa heti, tänäänkin kysyi että mistä se eilinen riita oikein alkoi ja mistä edes riideltiin.

Ainiin.. meidän poika täytti tänään 9kk :) iso pieni mies jo. Juhlittiin kaffeilla sitä, miehen vanhemmat oli myös täällä käymässä. Rankat juhlat kun poika nukahti kesken heidän vierailun :)






















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti